miercuri, 21 noiembrie 2018

Melci cu cacao fără gluten cu drojdie Szafi Free

Melci cu cacao fără gluten cu drojdie Szafi Free 

(vegan, fără lapte, ouă, soia)
melci cu cacao fără gluten, cu drojdie Szafi Free 

Ingrediente aluat:
Ingrediente și preparare umplutură:
Toate acestea se amestecă până (se obține o cremă groasă, dar încă tartabilă)

Preparare aluat:
Se amestecă în vase separate ingredientele lichide și cele uscate.
După acesta se pun laolaltă și amestecăm cu lingura de lemn până aluatul se îngroașă.
Se acoperă cu o cârpă de bucătărie și se lasă să stea cca. 15 minute.
După odihnă se mai frământă aluatul pe o suprafață presărată cu făină, după care întindem aluatul  până obținem o foaie de cca 22×38 cm.
Se întinde umplutura uniform, se rulează strâns și se taie în 12 role egale.
La urmă se așează în tava căptușită cu hârtie pentru copt.
Se coace la cuptor preîncălzit la 200°C cu foc jos-sus, timp de 40-42 minute.
valori nutritive pe bucată (ies 12 bucăți, 570 g):
  • Energie: 98 Kcal
  • Proteine: 2,5 g
  • Grăsimi: 1,7 g
  • Carbohidrați: 15 g
*****************
Citeşte mai mult ...

joi, 15 noiembrie 2018

Croissant cu mere și nuci/mac fără gluten Szafi Free

(fără lapte, ouă, soia și este Vegan)

Croissant cu mere și nuci fără gluten Szafi Free

Croissant cu mere și nuci fără gluten Szafi Free 

Ingrediente aluat (pentru 12 bucați, 563 g):
Ingrediente umplutură:
Preparare umplutură:
Se amestecă îndulcitorul cu scorțișoarele și nuca, prin care vom da fâșiile de mere
Preparare aluat:
Se amestecă în vase diferite ingredientele lichide și cele uscate separat.
Se toarnă laolaltă și-l amestecăm cu lingura de lemn până se întărește aluatul.
Se acoperă aluatul cu o cârpă de bucătărie și se lasă la odihna timp de 15 minute.
După odihnă se frământă aluatul din nou pe o suprafață dată cu făină, și îl întindem până obținem un disc de cca 42 cm.
Se taie în 12 felii egale, peste care așezăm câte o fâșie de mere (din cel dat prin nucă) pe margine și le rulăm strâns.
se lasă la odihnă până se incălzește cuptorul. (cca 15 minute)
Se coace la cuptor preincăllzit la 200°C (pe program cu foc jos-sus) timp de cca. 40 de minute.
valori nutritive / bucată:
  • Energie: 92 Kcal
  • Proteine: 1,8 g
  • Grăsimi: 2,8 g
  • carbohidrați: 13,9 g
Valori nutritive medii în 100 gdr prodiu:
  • Energie: 196 Kcal
  • Proteine: 3,8 g
  • Grăsimi     5,9 g
  • carbohidrati: 29,7 g
Citeşte mai mult ...

marți, 13 noiembrie 2018

Tartă cu gem cu nivel redus de carbohidrați și grăsimi Szafi Free

tartă cu gem Szafi Free

Tartă cu gem/mac cu nivel redus de carbohidrați și grăsimi Szafi Free

Fără gluten, lapte, ouă, drojdie, Vegan 
Ingrediente (pentru 6 bucăți):
Umplutură:
Ungere:
tartă cu gem Szafi Free

Preparare:
Am pus oțetul din mere, sarea, apa și coaja de lămâie într-un vas, am adăugat eritritul pudră, l-am amestecat un pic, după care am adăugat amestecurile de făină și l-am frământat cu mâna.
Am lăsat aluatul să se odihnească 15 minute, după care l-am mai frământat și pe o surafață presărată cu un pic de amestec de făină. Aluatul, dealtfel are o textură foarte bună, ușor de lucrat și de întins și miros plăcut!
l-am întins în formă dreptunghiulară, l-am tăiat în 6 și le-am umplut cu gem. După ce le-am așezat în forma căptușită cu hârtie pentru copt, le-am uns cu gemul de caise.
Coacere:
La 190 °C timp de 45-50 de minute. (la foc jos-sus)
Szafi Free gluténmentes, szénhidrátcsökkentett lekváros bukta

Citeşte mai mult ...

luni, 12 noiembrie 2018

Plăcintă fără gluten cu mere Szafi Reform

plăcintă fără gluten cu mere Szafi Reform 
“Huu, părerea mea este că a ieșit foooaaarte bunăăăă! Cea mai puturoasă plăcintă cu mere, din amestecul de făină pentru clătite Szafi Reform. Este mai „complicat”, prin faptul că merele trebuiesc rase. Înrest este un proces simplu, se întinde prin presărare făina, deasupra merele, din nou făină, un pic de „maclavais” cu ouă 

Ingrediente pentru „aluat”(pentru o tavă de cca. 22×14 cm):
Umplutură:
Pentru deasupra:
  • 3 ouă M
  • 150 g apă
  • îndulcitor după gust
  • condimente pentru plăcintă de mere
Preparare:
Căptușim tava cu hârtie pentru copt, o ungem cu ulei de nucă de cocos, sau dăm un suflu cu spray de nucă de cocos. Presărăm jumătate din amestecul de făină (60 grammot), îl întindem cu îndulcitorul, merele rase amestecate cu îndulcitorul și cu condimente, și presărăm restul de făină (să cuprindă toată suprafața).
Batem oul cu un tel de mână, le amestecăm cu apa (nu trebuie bătut spumă) și îl turnăm uniform peste plăcintă.
Se coace la cuptor preîncălzit (180°C timp de 50-60 de minute). După cca. 40 de minute de coacere mai ungem sau stropim suprafața cu ulei de cocos.
Citeşte mai mult ...

vineri, 9 noiembrie 2018

Vinete umplute cu bolognese

 Așa poți face un prânz în 15 minutefără gluten. sățios și foarte gustos! 

Preparare:
Am scobit cu o lingură miezul la 3 vinete mai mari.
miezul nu se aruncă (!), l-am tăiat mărunt și l-am amestecat cu 400g de carne tocată. Astfel în câteva minute am obținut un bolognese.
Pentru vegetarieni se face doar cu miezul de la vinete în loc de carne!


Am umplut „bărcuțele” de vinete cu bolognese, am ras niște cașcaval deasupra (pentru vegani cașcaval vegetal pentru pizza), și l-am băgat la cuptor preîncălzit la 200°C (funcția de convecție) și l-am copt 20-25 de minute.
Mențiune: Cei care nu consumă carne, pot prepara mâncarea cu miezul de la vinete, și astfek este foarte gustos.
Citeşte mai mult ...

miercuri, 31 octombrie 2018

Marlenka falsă paleo, fără lapte, gluten

marlenka marlenca
Prăjitură marlenka falsă cu nivel scăzut de carbohidrați
Prăjitura a ieșit foarte gustoasă.
Devine pufoasă pentru a doua zi (din această cauză merită lăsată peste noapte).
1 felie are doar 2g de carbohidrați!
Ingrediente blat:
Ingrediente umplutură:
Preparare blat:
Se amestecă separat ingredientele uscate și lichide.
Se pun laolaltă și se amestecă.
Se lasă aluatul să se odihnească.
După odihnă se frământă aluatul din nou pe o suprafață presărată cu făină și se împarte în 5 părți egale.
Pe suprafață presărată cu făină intindem blaturi de  20×20cm.
Căptușim o tavă mare cu hârtie pentru copt, și coacem blaturile, dacă încap în tavă se pot pune 2 blaturi deodată.
Coacere:
La cuptor preîncălzit la 180°C, cu încălzire jos-sus, timp de 18 minute.
Se pun blaturile pe grilă metalică ca să se răcească (În această etapă blatul încă este pufos, dar mai târziu se întărește).
În timp ce coacem blaturile, pregătim umplutura:
Dăm în clocot 150 g de apă, în care dizolvăm gelatina.
Punem într-un vas mai mic eritritul, adăugăm mierea și 20g de apă.
Se pune pe foc și se amestecă în continuu până începe sa fiarbă, după care se lasă pe foc mic încă 5 minute(până începe eritritul să se caramelizeze)
Punem totu și crema de cocos în blender.
Se adaugă gelatina topită și lichidul cu eritrit și se dă prin blender până devine cremoasă.
Se toarnă într-un bol și se adaugă nuca și aroma de rom și se amestecă bine cu lingura de lemn.
Până la folosire se lasă deoparte.
Asamblare:
Se pune un blat pe fundul unei tăvi de silicon și se întinde deasupra 1/5-a parte a cremei.
Se repetă strat cu strat cu fiecare blat.
Se pune la frigider până se întărește, iar până a doua zi se va înmuia.
Înainte de servire se presară cu ciocolată rasă (dar se poate și fără) și se taie în 16 felii.
Greutate fără ciocolată 1115 g
Valori nutritive pe felie :
  • Energie: 131,4 kcal (cu fibre)
  • proteine 6,3 g
  • grăsimi: 8,5
  • Carbohidrați: 2g
valori nutritive medii în 100g:
  • Energie: 188,5 kcal (cu fibre)
  • Proteine 9,1 g
  • Grăsimi:12,1g
  • Carbohidrați: 3g
Citeşte mai mult ...

joi, 25 octombrie 2018

Bolognese vegan cu linte

bolognese linte vegan

Idee de un prânz rapid și simplu de făcut

Linte bolognese vegan

fără gluten, lapte, soia

bolognese linte vegan
Ingrediente:
Preparare: dacă folosim linte uscată, atunci se lasă în cantitate dublă de apă timp de 8 ore înainte de gătire! Dacă folosim linte la conservă, acest pas nu este necesar!
Amestecăm baza de sos pentru bologneze cu 400ml apă și 100ml de sos tomat.
Prăjim ceapa tăiată mărunt în cantitate minimă de ulei de cocos. Adăugăm morcovul ras pe răzătoare mare, și usturoiul zdrobit.
După ce se călesc, adăugăm lintea înmuiată, oțetul de mere, îndulcitorul, și baza pentru sos.
Se tornă 200ml de sos tomat. dacă vedem că lintea mai absoarbe apă, eventual sosul se îngroașă prea tare, mai putem completa cu apă.
Se pune pe foc până la clocotire după care îl mai lăsăm să fiarbă îîncă 10 minute. (verificăm dacă lintea s-a fiert, dacă e nevoie mai lăsăm să fiarbă, dacă mai e necesar mai completăm cu apă)
Fierbem paste spirale Szafi Free, și le putem servi presărate cu puțin busuioc.

Citeşte mai mult ...