luni, 18 iunie 2018

Pâine sau baghetă Szafi Free vegană, fără gluten, cu conținut redus de fibre (fără lapte, ouă, soia, cu puține grăsimi)





         Ingrediente (495 g de pâine):

·       300 g amestec făină Szafi Free pentru pâine, vegană, cu conținut redus de fibre (aici)
·       3 g de drojdie pudră
·       1 g de bicarbonat de sodiu (aici)
·       4 g de sare
·       275 g de apă călduță
·       20 g de zeamă de lămâie
·       1 g de ulei de nucă de cocos pentru ungere




Mod de preparare:

Amestecăm sarea în apă, adăugăm zeama de lămâie, drojdia, bicarbonatul de sodiu. Adăugăm făina și le amestecăm cu mixer.

Turnăm aluatul într-o formă pentru pâine de 12*21 cm (formă siliconată, sau unsă cu ulei).

Lăsăm 40-50 de minute la dospit, la căldură (sau în cuptor la 50 de grade).
Între timp preîncălzim cuptorul la 210 grade. Se coace 55 de minute.

Observație:
Să folosim neapărat zeamă de lămâie proaspătă, naturală.
Poate fi păstrată în congelator, feliată.
La temperatura camerei rămâne proaspătă, dacă o ținem în pungă.

Valoare nutrițională pe 100 g:
Valoarea energetică: 220 kcal
Lipide: 1,3 g
Carbohidrați: 45,8 g
Fibre: 4,8 g
Sare: 0,82 g








Baghetă Szafi Free cu conținut redus de fibre


Ingrediente (2 baghete mari):

·       300 g amestec făină Szafi Free pentru pâine, vegană, cu conținut redus de fibre (aici)
·       3 g de drojdie pudră
·       1 g de bicarbonat de sodiu (aici)
·       4 g de sare
·       275 g de apă călduță
·       20 g de zeamă de lămâie
·       +12 g de amestec făină pentru frământare aluat
·       1 g de ulei de nucă de cocos pentru ungere

Mod de preparare:

Tapetăm cu hârtie de copt o formă pentru baghetă.
Preîncălzim cuptorul la 50 de grade.
Amestecăm ingredienele, frământăm aluatul, apoi o punem la dospit, în cuptor, pentru 20 de minute.

Pe o suprafață presărată cu făină, frământăm aluatul, îl împărțim în 2 bucăți.
Tot pe o suprafață presărată, formăm din fiecare bucată o baghetă de 35 cm și le așezăm în formă pentru copt.
Ungem bagheta cu ulei de nucă de cocos (dacă amestecăm uleiul cu boia, obținem o culoare mai plăcută), apoi le crestăm în câteva locuri.

Le punem în cuptor și le dospim 20 de minute la 50 de grade, apoi se coace 45 de minute la 210 grade.

Observație:

Baghetele cresc în timpul coacerii.


Citeşte mai mult ...

Idee de prânz vegan: Vinete cu „frișcă pentru gătit” cu găluște, Szafi Free (fără gluten, lapte, ouă, soia)







         Ingrediente pentru găluște (2 porții):

·       150 g de amestec făină Szafi Free pentru găluște (aici)
·       4 g de sare himalaya (aici)
·       180 g de apă călduță


Mod de preparare:

Amestecăm sarea în apă, apoi adăugăm făina.
Lăsăm aluatul ce  puțin 10 minute la odihnă, între timp fierbem apă cu sare.
După ce se fierbe apa, punem găluștele în ea. Se fierb 1-2 minute, pe foc mare, apoi încă 1-2 minute pe foc mic, amestecând din când în când.
Le turnăm întrăm într-o strecurătoare și le spălăm cu apă rece.


Ingrediente sos:

·       2 vinete (nu trebuiesc neapărat curățate)
·       150 g de „frișcă pentru gătit” vegetal (cremă de cocos, cremă de ovăz), amestecat cu zeamă de lămâie
·       ¼ pachete de condimente pentru rață
·       Ulei de nucă de cocos (aici)


Mod de preparare:

Tăiem vinetele în cubulețe, le prăjim puțin în ulei și le condimentăm.
Adăugăm găluștele și le amestecăm. Turnăm peste crema de cocos condimentată cu lămâie și le fierbem puțin.


Este foarte gustoasă și sățioasă!
Este cel mai bun cu cremă de cocos, dar poate fi preparată ți cu cremă de ovăz!

Citeşte mai mult ...

joi, 31 mai 2018

Pâine Szafi Free – Szafi Reform vegană, cu conținut redus de carbohidrați (fără gluten, lapte, ouă, drojdie, cu puține grăsimi)






         Ingrediente:

·       150 g de amestec făină Szafi Free pentru pâine de casă cu coaja crocantă (aici)
·       50 g de amestec făină Szafi Reform pentru patiserii fără gluten (aici)
·       50 g de amestec de fibre Szafi Reform (aici)
·       4-5 g de sare himalaya (aici)
·       40 g de zeamă de lămâie sau oțet de mere
·       350 g de apă călduță

Mod de preparare:

Amestecăm ingredientele lichide și cele uscate în boluri sparate, apoi le lucrăm împreună.
După câteva minute frământăm aluatul și formăm pâine din el.
Se coace 60-65 minute în cuptorul preîncălzit la 190-200 de grade.
O servim după ce se răcește.

Citeşte mai mult ...

Clătite Szafi Free cu conținut redus de fibre (fără gluten, lapte, fără zahăr adăugat)





O clătită conține mai puțin de 1 g de fibre!

         Ingrediente (8 bucăți):

·       120 g de amestec făină Szafi Free pentru pâine vegan, cu conținut redus de fibre (aici)
·       5 g de îndulcitor de patru ori mai dulce (aici)
·       1 g de sare himalaya (aici)
·       2 ouă
·       5 g de ulei de nucă de cocos (aici)
·       350 g de lapte de migdale
·       100 g de apă
·       +1 g de ulei de nucă de cocos pentru prăjire

Mod de preparare:

Adăugăm în turmix ingredientele lichide, ouăle, apoi adăugăm făina, sarea și îndulcitorul.
Lăsăm aluatul 15 minute la odihnă.
Ungem tigaia cu ulei de nucă de cocos și-l preîncălzim. Apoi turnăm în tigaie 80-85 g de aluat. Le prăjim pe fiecare parte.

Din această cantitate vor ieși 8 bucăți, cu diagonala de 22 cm.


Valoarea nutrițională pe bucată:

Valoare energetică : 81 kcal
Proteine : 3 g
Lipide : 2,9 g
Carbohidrați : 11,3 g
Fibre: 0,8 g


Citeşte mai mult ...

miercuri, 30 mai 2018

Langoș Szafi Free vegan, fără gluten, cu conținut redus de fibr, cu drojdie (vegan, fără gluten, lapte, soia, ouă)






         Ingrediente (2 bucăți):

·       150 g de amestec făină Szafi Free pentru pâine cu conținut redus de fibre (aici)
·       3 g de sare himalaya (aici)
·       2 g de drojdie pudră
·       10 g de zeamă de lămâie
·       140 g de apă călduță
·       +6 g de făină pentru frământare și întindere aluat
·       + ulei de nucă de cocos pentru prăjire

Mod de preparare:

Amestecăm ingredientele lichide și cele uscate în boluri separate, apoi le lucrăm împreună.
Acoperim bolul cu un prosop de bucătărie și-l lăsăm 20 de minute la odihnă.

Între timp turnăm ulei într-o tigaie și pregătim o farfurie acoperită cu prosop de hârtie.

Pe o suprafață presărată cu făină frământăm aluatul și-l împărțim în 2 bucăți. Formăm din ele bile și le lăsăm, acoperit, 10 minute la odihnă.

Între timp preîncălzim uleiul.

Pe o suprafață presărată cu făină, formăm din fiecare bucată câte un cerc de 19 cm.
Le prăjim, pe fiecare parte câte 3-3 minute. Le scoatem pe un prosop de hârtie și le lăsăm să se răcească.
Masa totală a celor 2 langoși este 279 g.
Putem prepara și 3 bucăți, cu diametrul de 12 cm.


Valoarea nutrițională pe bucată:

Valoare energetică : 317 kcal
Proteine : 6,4 g
Lipide : 5,4 g
Carbohidrați : 58,6 g
Fibre: 4,1 g


Valoarea nutrițională pe 100 g:

Valoare energetică : 227 kcal
Proteine : 4,6 g
Lipide : 3,9 g
Carbohidrați : 42 g
Fibre: 2,9 g



Citeşte mai mult ...

sâmbătă, 19 mai 2018

Croissant cu pizza Szafi Free, vegan, fără gluten, cu conținut redus de fibre (vegan, fără gluten, lapte, soia, cu conținut redus de grăsimi)





         Ingrediente ( 8 su 10 bucăți ):

·       300 g de amestec făină Szafi Free pentru pâine vegan, cu conținut redus de fibre (aici)
·       4 g de sare himalaya (aici)
·       4 g de drojdie praf
·       1 g de bicarbonat de sodiu (aici)
·       20 g de zeamă de lămâie
·       250 g de apă călduță
·       +20 g de făină pentru frământare și întindere aluat
·       2 g de ulei de nucă de cocos pentru ungere (putem să-l amestecăm cu boia)

Ingrediente umplutură:

·       60 g de pastă de tomate
·       10 g de eritrit
·       1 g de sare himalaya
·       3 g de amestec condimente pentru pizza (aici)
·       20 g de amestec făină Szafi Free pentru pâine vegan, cu conținut redus de fibre

Mod de preparare aluat:

Amestecăm ingredientele lichide și cele uscate în boluri separate apoi le lucrăm împreună.
Lăsăm aluatul 20 de minute la odihnă.

Între timp tapetăm o tavă cu hârtie de copt și pregătim uleiul pentru ungere.
Amestecăm ingredientele umpluturii.

Pe o suprafață presărată cu făină, frământăm aluatul și-l întindem într-un cerc cu diametrul de 38 cm.
(Aluatul este puțin lipicios, trebuie să-l presărăm din când în când făină.)

Ungem aluatul cu umplutură, apoi o tăiem în 10 bucăți. (Dacă vrem să obținem croissnte mai mari, tăiem aluatul în 8 bucăți.)

Rulăm din bucăți cornuri, le ungem cu ulei și le lăsăm 15 minute la odihnă.

Coacere:

Le așezăm pe tavă. Se coc 50 de minute la 180 de grade. Cuptorul nu trebuie preîncălzit.

După 25 de minute scoatem tava din cuptor și le ungem din nou cu ulei.

Lăsăm să se răcească.

Valoarea nutrițională pe bucată:

Valoare energetică : 126 kcal
Proteine : 2,9 g
Lipide : 1 g
Carbohidrați : 25,9 g
Fibre: 1,8 g


Citeşte mai mult ...

Prăjitură cu gem și nucă de cocos, cu conținut redus de carbohidrați (paleo, fără gluten, lapte, soia, fără zahăr adăugat)






         Ingrediente blat, pentru o tavă de 23x18 cm:

·       2 ouă de mărimea M
·       Eritrit cu vanilie
·       Sare himalaya (aici)
·       60 g de ulei de nucă de cocos (aici)
·       40 g de cremă de cocos (aici)
·       15 g de zeamă de lămâie
·       100 g de amestec făină Szafi Reform pentru prăjituri (aici)
·       1 linguriță de praf de copt (aici)
·       50 g de amestec făină Szafi Reform pentru clătite (aici)

Ingrediente cremă:

·       Aproximativ jumătate de borcan de gem de caise și struguri (aici)
·       3 albușuri de ouă
·       Un praf de sare
·       Un pic de zeamă de lămâie
·       3 linguri de eritrit
·       50 g de nucă de cocos ras

Mod de preparare:

Amestecăm ingredientele pentru blat și punem aluatul într-o tavă, apoi îl coacem 20-25 de minute în cuptorul preîncălzit la 180 de grade.

Ungem aluatul cu gem. Batem spumă tare din albușuri, sare, zeamă de lămâie și eritrit, apoi adăugăm nuca de cocos rasă și ungem prăjitura cu crema obținută.
O presărăm puțin cu cocos și o coacem încă 8-10 minute.

Citeşte mai mult ...