sâmbătă, 25 noiembrie 2017

Corn Bavarez fără gluten, cu conţinut redus de carbohidraţi (fără lapten, drojdie, soia)




          Ingrediente şi mod de preparare:

·       1 ouă de mărimea M
·       34 g de albuş de ouă
·       5 g de zeamă de lămâie
·       60 g de lapte vegetal călduţă ( sau lapte de vacă pentru cei care consumă lapte )
·       1 lingură de ulei de măsline ( sau ulei de nucă de cocos )
·       1,5 g de sare himalaya ( aici )
·       8 g de eritrit ( aici )

Amestecăm aceste ingrediente până obţinem cremă.
Apoi adăugăm:
·       50 g de amestec făină Szafi Reform pentru patiserii fără gluten ( aici )
·       17,5 g de amestec de fibre Szafi Reform fără gluten ( aici )

Lăsăm aluatul 10 minute la odihnă.

Între timp fierbem 1,5 litri de apă cu o lingură de bicarbonat de sodiu (aici) şi 3 g de sare.

Împărţim aluatul în 3 bucăţi, formăm baghete din ele, şi le punem la fiert în apă, câte 30 de secunde pe ambele părţi, apoi le scoatem din apă şi le lăsăm puţin la odihnă.
Preîncălzim cuptorul la 200 de grade, aşezăm cornurile pe o tavă tapetată cu hârtie de copt, le ungem cu lapte vegetal, le crestăm şi le coacem 20-25 de minute.

Le scoatem din cuptor şi le ungem cu ulei de nucă de cocos.



rețetă Croissant „cu unt”


Peter Karoly Zsuzsanna, pe baza rețetei de mai sus a făcut Croissant adevărat stratificat:
„2 porții de aluat pentru corn Bavarez (fără să fie fierte), am împărțit aluatul în 3 părți egale și le-am întinsși le-am uns pe fiecare cu ulei de cocos topit (sau unt) Am format croissantul, le-am uns cu ouă și am ras peste ei niște parmezan vegetal, le-am lăsat să se odihnească cca 5 minute, înainte să le pun în cuptorul preîncălzit la 180°C pentru cca 40-45 de minute (poate să difere de la cuptor la cuptor), important este ca să se rumenească frumos. Au ieșit 4 cornuri mari. Cu adevărat gustoase!



UPdate (făcute de voi)

Din rețeta originală a omis doar un pas, dar și așa au ieșit preparatele minunate: „cozonaci Bagel&Mini. Făcute pe baza rețetei cornurilor Bavareze. Acum nu le-am fiert în apă cu bicarbonat de sodiu și le-am uns cu ouă. Au ieșit foarte gustoase!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu