vineri, 23 noiembrie 2018

Găluște „șomloi” vegan și sărac în grăsimi

Găluște „șomloi” vegan și sărac în grăsimi

Găluște „șomloi” vegan și sărac în grăsimi


Cred că nu spun nici o noutate, că în zilele călduroase de vară am trecut pe deserturile răcoritore la pahar, toate având la bază rețeta de tiramisu Szafi free  (Rețeta aici!). Am văzut la mulți că l-au făcut găluște „șomloi”, astfel l-am testat și eu, și a avut succes.
Cui îi plac găluștele șomloi, dar nu dorește să fie plin grăsimi,/făină de grâu/zahăr/lapte și să nu fie o bombă de calorii, să încerce varianta aceasta, nu numai că sunt foarte gustoase, dar sunt și sățioși! 
1. Am făcut un blat cu carob Szafi Free.
Ingrediente:
Preparare:
Se încălzește cuptorul la 180°C.
Merele se dau prin răzătoare măruntă.
Punem ingredientele întrun vas, în așa fel ca ultima dată să adăugăm făina, și le amestecăm cu telul cu mișcări scurte și rapide.
Coacem blatul în tavă de silicon sau tavă mijlocie de teflon stropit cu un suflu de spray de ulei de cocos.
Se coace la cuptor preîncălzit la 180°C la program de încălzire jos-sus cca. 15 minute.
În funcție de mărimea tăvii timpul de coacere poate diferi!!!
Un lucru trebuie să țineți sub observație, dacă suprafața nu mai este moale, este gata, nu-l mai lăsați la cuptor!

2. În acest timp am pregătit și 4 porții de budinca de ovăz cu vanilie (din 100 g de praf de budincă) (REȚETA AICI!)
Ingrediente:
Elkészítés:
  • Se amestecă bine praful de budincă cu îndulcitorul și cu partea lichidă.
  • Se pune la foc, amestecând continuu până la îngroșare (având grijă, că se va îngroșa brusc).
3. Topping fals de ciocolată (cu rom): 
Am prăjit 50-80g de nuci măcinate.
Asamblare:
Am lăsat blatul să se răcească un pic, l-am rupt bucăți și le-am dat prin sosul de ciocolată, dar în așa fel ca să mai și rămână sos, deci nu le-am lăsat să se îmbibe cu tot sosul.
Stratificarea:
Primul strat de blat dat prin ciocolată peste vine budinca, nucile rase prăjite - se repetă până se termină materia primă, dar să avem grijă ca ultimul strat să fie budincă, peste care turnăm restul de sos de ciocolata falsă
L-am lăsat o noapte la frigider!

Un comentariu: